Forgive and forget...yourself?

Att förlåta och glömma är någonting som jag till en början hade svårt för. Jag har förlåtit och glömt saker jag aldrig trott skulle varit möjliga att ens förlåta.
Jag har även gjort saker jag själv aldrig trott jag var kapabel till. Saker som jag själv inte kan förlåta och glömma.
Hur lär man sig att förlåta sig själv?
Ibland känns det som att jag går sönder inombords, som att förmågan att ta ett litet andetag försvinner.
Jag vill inget annat än att fly, bort från allt som påminner om vad jag gjorde. Men hur flyr man ifrån sig själv? 
För första gången i mitt liv mår jag vissa stunder olidligt dåligt av att vara i mitt eget skinn, jag förstår att detta kommer hända igen och igen och igen, allt för att man ska lära sig av sina misstag stora som små. Ingen är perfekt.
Men hur lär man sig att förlåta sig själv när man gör dessa enorma, hjärtskärande misstag?
 
How do you forgive and forget...yourself?
 
 
Publicerat i Livet