Det är en gråzon mellan rätt och fel

Om orden inte kommer ut i luften, då kanske de orden snart inte kommer betyda. Som att sätta ett lås på en dörr, stänger man inne orden. Jag skulle inte säga dem till honom, men jag skulle samtidigt inte låta dem komma ut i luften om det så var till min bästa vän. För om de kommer ut i luften kanske de börjar betyda.
Som att inte, de inte skulle accepteras, eftersom jag själv inte accepterar dem. Man kan skilja på rätt och fel, man kan skilja på svart och vitt men blandas dessa blir det grått. Lite som när man blandar rätt och fel, man vet inte. Det är en kulör, men svart och vitt behövs för att skapa den. Jag skulle jämföra dessa ord med detta, jag vet rätt och jag vet fel men det finns en värld där emellan. Det är en gråzon mellan rätt och fel, där man finner mina ord. Men jag vet inte, vad betyder dessa ord. För om de inte accepteras av mig, vem skulle de då accepteras av.
Ibland kanske det handlar om en väntan, man håller orden inne för att inte skapa en betydelse. För en dag kanske något magiskt uppstår, då jag av en anledning höll inne dessa ord.
Publicerat i Livet